bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

orly x 2

Fick hem mina Orly-lack från Nailmail idag :) Dock blev det lite dyrare än vad jag hade tänkt mig, delar jag slutsumman i två delar blir det 179,5 sek per lack (ca. 18.50 euro). De kan väl knappast kosta mera än max 15 euro i butik..? Och meningen är väl att det ska bli lite billigare än i butik. Fast å andra sidan bor jag ju i Finland och då blir frakten dyrare. Måste nog ta mig en funderare om det lönar sig att prenumerera på nailmail då man inte bor i Sverige.. :/

Fast när dom har märken som inte finns att få tag på i Finland kanske det ändå blir billigare än att beställa från nån annan webshop? Eller?


Nåja, roligt med ett par tillskott i nagellackssamlingen iaf, kunde förstås inte låta bli att prova dom direkt :)

Dessa kommer alltså från Metal Chic-kollektionen, nyanserna heter solid gold och iron butterfly. Som ni ser på bilderna är lackena matta.

Endast ett lager behövs för heltäckning, fast det blir ändå snyggast med två lager för att jämna till ytan. Och dom torkar på nolltid, aldrig har jag testat ett nagellack som torkat så snabbt. I princip efter att jag lackat andra nageln så hade det första redan torkat..!

Ett annat plus är korken på flaskan, som har en gummibeläggning som gör att det blir lätt att skruva upp.







Tröttnar man på den matta effekten är det bara att bre på ett lager topplack så får det mera lyster och en glossig finish.





UD: har testat solid gold ett par dagar nu och kan göra ett par konstateranden; den matta effekten avtar en liten aning efter ett par dagar, fast det kan man ju åtgärda med ett till lager, eller så kan man variera och lägga ett glossigt lager istället.

Sen flagnar det ganska lätt också, har nu haft det i ungefär 2 dygn och på ena nageln har typ hälften flagnat bort redan. Detta beror antagligen på att jag inte haft överlack, det skulle kanske hålla bättre om man dessutom hade ett matt överlack. Om man har vanligt överlack borde det ju också hålla längre, håller på och undersöker saken nu ;)

Kommentarer :

#1: Karin

Hmm, förstår om det blir trist... Har nog lite med kurs också att göra eller?

Sorry, jag gör mitt bästa för att pressa priserna... :(

skriven
#2: Maria

Mmh, tänk vad allt skulle vara lättare om man bodde i Sverige ;) Näe, men jag tänker nog fortsätta med nailmail trots allt tror jag, passar på att beställa då ni har såna märken som inte annars är så lätta att få tag i. Betalar hellre lite mera och får dom från nailmail än att jag chansar och beställer från typ USA.. :)

skriven
#3: Molly

Jag brukar beställa från USA (bor själv i finland)och på de sidor jag beställer från får man Orly lack för ca 3.20 euro/styck. Postavgiften blir heller inte så farlig( brukar få ca 6 lack för ungefär 35 euro,inklusive postavgift..). 18.50 för ETT orly lack lät väldigt overprised...

skriven
#4: Maria

Molly: vilka sidor brukar du beställa från? Är bara rädd att hamna att betala tull, det kan bli rätt dyrt va? Fast då måste man väl ändå beställa rätt mycket..?

skriven

Kommentera inlägget här :