bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Beautiful Blogger



Jag fick Beautiful Blogger award av nnysworld, tack så hemskt mycket! :)


Reglerna för denna award är som följer:
-Som vinnare ska du kopiera in bilden i din blogg, för att visa att du har fått den.
-Tacka och länka tillbaka till den du fick priset av.
-Ge priset till 7 andra bloggsystrar/bröder och länka till dem.
-Skriva sju intressanta saker om dig själv.

7 intressanta saker om mig:

1. jag faller så gott som alltid för lite mörkare killar med utländsk härkomst, kan inte motstå gyllenbrun hy, bruna ögon och mörkt hår av nån anledning ;)

2. Jag är lite av en samlare, har alltid samlat på mig allt möjligt. Det har varit klistermärken, frimärken, muggar, kramdjur, julpynt.. you name it. Nu för tiden är det främst smycken, nagellack och alla möjliga fina prylar som fina metallburkar, tomma vinflaskor och andra vackra ting.

3. Jag dricker aldrig kaffe. Har ju testat när jag var liten då man ville leka vuxen, men nej, annars har jag aldrig brytt mig om att ens försöka dricka kaffe. Håller mig till te istället :)

4. Jag är extremt stökig! Väldigt få människor vet hur pass rejält jag kan lyckas stöka till det i mitt rum. Ett bombnedslag utan like. Suck.

5. Jag är fortfarande barnsligt förtjust i julen, blir alltid lycklig när butikerna börjar ta in julpynt och vaknar fortfarande på juldagsmorgonen med glittrande ögon och börjar dagen med att beundra julklapparna jag fick.. :P Sen tycker jag också att det är minst lika kul att handla julklappar åt andra som att själv få julklappar :)

6. Mitt första nagellack någonsin köpte jag i lågstadiet; ett djupblått skimrande/metalliskt från H&M.

7. Jag har aldrig riktigt förstått hur vissa kan va så rädda för möss. Jag har alltid tyckt att dom är bland de sötaste djuren som finns, när jag var liten fångade jag t.o.m en husmus med bara händerna en gång, för annars hade vår katt haft ihjäl den. Den satt lugnt och snällt i min hand och försökte inte ens bitas (kanske var den i chock), fast stackarn blev livrädd och började sprattla för glatta livet när mamma fick syn på den och började skrika och hålla på... :P

Nu vill jag skicka vidare priset till 7 andra personer, kanske ni redan har fått denna utmärkelse, men strunt samma:
Garderobsgrubbel & Byråbekymmer
Rebecka
Foki
Heidi (vet att du redan blivit nominerad av nån annan, men tänkte påminna dig ;))
Ellas mamma
Nicole

ääh, kan inte komma på flera ju.. alla andra bloggar jag läser vet jag redan har gjort utmaningen.. Nån av er läsare med blogg som ännu inte fått denna award? Anmäl ert intresse under kommentarer så kan jag lägga till er på listan. Då får ni ju också lite extra publicitet. ;)

Kommentarer :

#1: Nny

Jag är också en samlare. Har t.ex. sjuuukt mycket smycken som aldrig ser utsidan av min garderob :P

skriven
#2: Daniela

Kanske min 13 åriga dotter Nicole som bloggar för tidningen Julia?

http://www.julia.egmont.se/Nicole/

skriven
#3: Karin

Hej!

Adventljusstaken är gjord av en kavel men de har skurit bort en del av undersidan så den delen är alldeles platt och stilla. Handtagen går inte heller att snurra på, vette sjutton om man någonsin använt den som en riktig kavel, men fin är den!

Kram Karin

skriven
#4: Silver

Vem är inte en samlare va?

Nå atså e hede na sorts blogg.se grej eller vad som helst för blogg?

Int för att jag behöver få det men ändå nyfiken :P

skriven
#5: Lena

Jag har int fått

skriven
#6: Maria

Nny: jag å andra sidan använder faktiskt så gott som alla smycken jag äger, fast vissa mer än andra förstås.. :P



Daniela: hon är tillagd :)



Karin: aha, smart :)



Silver: man får nog ha helt vad för blogg som helst :)



Lena: nu har du ;)

skriven

Kommentera inlägget här :