bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

liten tävling :)




Sådär, här kommer min lilla tävling som jag lovat. Vinsten består av ett par grejer (naturligtvis oanvända) som jag fått gratis från ett par webshopar. Hoppas att nån där ute kan få lite glädje av detta :)

Vinsten består alltså av:
  • Eyeko fat balm - raspberry
  • miniatyrväska att förvara t.ex. ett läppstift i, eller bara ha som prydnad
Vinstens värde: ca 225 sek


Tävlingsregler: Dela med dig av ett skönhetstips (t.ex. en bra produkt, en snygg sminkning, cool frisyr, ja vad som helst, bara det tangerar skönhet). När det gäller sminkningar och sånt får ni ju gärna länka till en bild så jag får se :) Ett bidrag per person! Glöm ej att ange e-mail adress och/eller bloggadress, så jag får tag i dig sen om du är den lyckliga vinnaren.

Tävlingen avslutas om två veckor, alltså 7 juli.

(Ni får ju också gärna länka till denna tävling i era bloggar, då länkar jag också tillbaka till era bloggar sen.)




Tävlingen är avslutad, en vinnare utses inom kort!

Kommentarer :

#1: aye

Hej!

Du har väl inte missat min tävling på bloggen, där man kan vinna lite härliga nagelprylar, som du sedan kan använda till att styla dina egna naglar?

Isåfall, så har du fortfarande chansen att delta. Allt du behöver göra är att klicka på länken nedan:

http://ayealfayadh.devote.se/blogs/5126186/taevling--.htm#WriteComment

Och skriva att du deltar.

Lycka till!

skriven
#2: Ida

Ett enkelt, men lätt, trick är att sätta på mascara & läpgglans när du hr bråttom iväg! Du ser genast fräschare & piggare ut =)

skriven
#3: Krånglig&Konstig

http://krangligochkonstig.blogg.se/2010/june/tavling-hos-marvelicous.html#comment



Söta vinster! :)

Mitt tips är att dricka mycket vatten , och att inte sola så mycket.. Gör du det kommer du nog att få en dålig hy. Och ingen vill ju ha det ^^

skriven
#4: Erika(jyringen)

Aloe vera är mitt tips! funkar bra om man bränt sig men oxå som fuktighetskräm!!

skriven
#5: chanette

klart jag e med. en grej som pissar upp håret som jag gör lite då och då är: jag gör tiger ränder på ena sidan. alltså tar vanlig tejp på ca 5 cm. med lagom mellan rum.. på med lite färg vilken man nu villa ha.

sen sköljer ut och tar bort tejp bitarna.. tadam rååååå cool frilla i ett nafs



väskan skulle jag ge till min syster dotter som blir 3 år i aug. snacka om kaxig brud hon blivit hi hi



tipsat:http://darkbarbieinx.webblogg.se/2010/june/vinn-hos-marvelicious-7-juli.html

skriven
#6: marianne eriksson

Förälskade mig i den lilla söta väskan. Mitt enkla skönhetstips är: ät vettigt, sov gott och drick mycket vatten. En kur som inte kostar någonting alls.

skriven
#7: Amanda 's k a n d a l i s m'

Mitt skönhetstips är klassiskt, ta hand om dig! Vårda din hy, sov tillräckligt, ät rätt! Allt syns på utsidan i slutändan.

skriven
#8: Bella

En tjejs bästa vän är mascaran,du blir så mycket snyggare. Ett annat bra tips är att sova med flätat hår,du får volym och lite lockar.

skriven
#9: Emma

Mitt skönhetstips är att unna sig vackra, sexige underkläder även till vardags - man känner sig bra och det syns ända ut i fingertopparna, man liksom strålar och det är vackert!

skriven
#10: Caroline L

För att ge min hy en fukt-boost så använder jag en Aloevera-produkt som heter Gelly från foreverliving.

skriven
#11: AEM

Slarva aldrig med solskydd. Har själv gjort misstaget och fått pigmentfläckar. Som tur är har de bleknat och nu har jag alltid dagkräm med minst SPF 15.

skriven
#12: care69

Jag är med!

Mitt tips är "Less is more", sminka dig lagom...

för mycket smink är aldrig snyggt.



Har länkat:

http://care69.blogspot.com/2010/06/7-juli-vinn-miniatyrvaska-eyeko-fat.html

skriven
#13: Anna Vid

Hejsan!

Jag är med och tävlar :)

Har tipsat om din tävling på min blogg : http://gulligamelinasmamma.blogg.se/2010/june/vinn-2.html



Mitt bästa skönhets tips är att alltid använda hög solskyddsfaktor över hela kroppen och drick mycket vatten. Använd solskyddsfaktor 15 när du börjat få lite färg, gärna högre i ansiktet.

Då tar de längre tid innan du blir brun, men solbrännan varar så mycket längre. Och vem vill inte vara solbränd året om ?



Hoppas på tur.

skriven
#14: nemon

Hej Maria!

Mitt skönhetstips är att istället för att köpa ett dyrt manikyrset använda vanlig tejp på naglar som "mall" när du ska måla topparna vita. låt torka innan du drar bort tejpen och smörj sedan fingrarna med en lotion innan du fortsätter att lägga på det genomskinliga lacket.

skriven
#15: viktoria eriksson

Det enklaste av alla knep: Sov gott, ät vettigt, drick vatten och vistas ute i friska luften så mycket som möjligt.

skriven
#16: MammaTessan

Jag är med och tävlar.

Jag gjorde ett inlägg på min blogg för ett tag sedan om några bra hårprodukter jag använder.

http://tjn.blogg.se/2010/may/har.html

Det är lättare att läsa inlägget där det finns bilder.

skriven
#17: Malin

våras var jag på en efterlängtad make-up kurs. I alla fall, när jag kommer dit så är det en tant i 60-års åldern som ska sminka mig, med skakiga händer och stark parfym-doft (och jag är lite känslig mot starka dofter..).



Hon sminkar mig i knallblå ögonskugga, blodröda läppar och rosiga kinder - och inte ens bra och snyggt utan med skarpa linjer i ögonskuggan och läppstift utanför läpparna... kostnad: 500:-. När jag kom hem sa min sambo: "vad fick du lära dig på makeup-kursen? Fnask-looken?".



Så ett skönhetstips är att istället för att gå på dyra makeup-kurser, få makeup tutorials gratis på youtube, min favoritlärare där är http://www.youtube.com/user/xteeener :)

skriven
#18: ANNAS TÄVLINGSTIPSARBLOGG

Har tipsat här



http://molnboanna.blogg.se/2010/june/miniatyrvaskafat-balm-77.html

skriven
#19: Sandra

Mary Kay kom jag direkt att tänka på! Mary Kay har produkter för skönhet, t.ex. smink, handkrämer och bodylotion.

Produkterna är superbra! Mina favoritprodukter är läppmasken och brun-utan-sol.

skriven
#20: Jeanette

Jag är gärna med och tävlar!



Mitt skönhetstips är att alltid ha återfuktat huden ordentligt innan man lägger på smink. Annars ser det aldrig bra ut.

skriven
#21: Therese

Jag är med! Mitt tips är att alltid skölja av håret med kallt vatten efter varje dusch så blir det mycket glansigare :)

skriven
#22: Leila

Mitt tips är att sätta upp håret i två, tre knutar medans man gör sig i ordning så får man ett snyggt och naturligt svall :)



Håller tummarna!!

skriven
#23: Amanda

Mitt bästa skönhetstips för fylliga läppar (vilket jag älskar) är att lägga en vit penna ovanför överläppen och på mitten av underläppen och sedan sudda ut. Med lite skugga under underläppen ser de ÄNNU större ut!

skriven
#24: Annica

Mina bästa skönhetstips:



- Vaselin på naglarna och nagelbanden, de blir släta och starka då.

- Om du har skitigt hår och inte hinner tvätta det innan det går ut, pudra över mjöl och kamma sedan igenom håret. Det ser som nytvättat ut och du kan vänta med att tvätta det till du kommer hem!

- Använd babyolja i badet och smörj in huden med babyolja efter att du duschat, den blir jättemjuk och len då.

- Köp en bra ansiktskräm, helst oparfymerad och utan en massa äckliga tillsatser.

skriven
#25: Josefine

Mina bästa skönhetstips: 1. Börja alltid borsta på bronzer på kindbenen. Skulle det bli för mycket färg ser det bara ut som att du använt din bronzer som rouge istället för att det bildas en stor brun fläck till exempel mitt i pannan. 2. Shampoonera alltid håret två gånger. Första gången tvättas smuts, styling och avgaser bort, medan andra gånger verkar shampoots ämnen. 3. Använd alltid en motsatt färg till din hudton på rouge. Har du en varm hudton så använd en kall nyans på ditt rouge och vice versa. Detta gör att du ser piggare ut och balanserar dina färger bättre.

skriven
#26: Elly Edlund

Mitt tips är att använda olivolja och socker till en härlig scrub för hela kroppen. Prova fram koordinationerna för önskad peelingeffekt.

För övrigt är honung underbart för torra läppar.Bara smörj på lite och låt bli att frestas att äta det ;).



För härliga fötter använder jag bara vanligt havssalt i fotbadet, man kan även tillsätta några droppar eterisk olja för doftens skull.Havssalt finns på de flesta mataffärer och man slipper konstiga tillsatsämnen som kan finnas i vanliga fotsalt.



För att veta vad man smörjer på sig rekommenderar jag weleda som har fina naturprodukter. Eller att göra egna produkter.Finns ju gott om recept på ansiktsmasker av frukt på internet. Och är man riktigt kreativ kan kan göra produkter som ansiktsrengörig själv. Finns recept och mycket info

på Shenet (Websajt).



För fina armbågar finns tex ett recept med olivolja (60 ml), citronsaft av en citron,honung 15 ml. Skaka om och använd på torra områden som tex armbågar två gånger om dagen i en vecka, sedan en gång om dagen.



Tips som är bra för både miljön, plånboken och kroppen. Kroppen tar upp allt vi smörjer oss med sägs det.

skriven
#27: Millah

Jag är absolut med och jag tänkte faktiskt tipsa om en kanon produkt =)



4R Hair Powder - volympuder i sprayform



Den finnt här : http://www.unikharvard.se/ där du även kan läsa mer om den.. Den är kanon om man vill få mer volum i håret =)



Kramar

skriven
#28: sophie

rosa rouge så ser du ut som en fräch nyponros

skriven
#29: alexandra

jag vill gärna vara med ! mitt skönhetstips är att om man vill bli brun , detvill dom flesta iallafall då ska man blanda salt och vatten och sen ha in en sprejflaska eller något liknande och spreja över hela kroppen så att den inte är torr då blir man brunare :D

skriven
#30: Lininski

Mitt bästa skönhetstips är att smörja in nagelbanden med olivolja varje dag, på det sättet slipper man torra och trasiga nagelband!

skriven
#31: Amanda

Mitt skönhetstips är att genast när du har vaknat blöte ditt ansikte i väldigt kallt vatten. Jag ser iallafall genast mycke piggare ut då.

Sen olivolja, kan man använda till allt! Lägg i håret (men skjölj ur noga) så får du världens lenaste hår, smörja in benen och dom blir mjukare än en barnrumpa!

skriven
#32: kajsa

Mitt bästa hårtips, är ju lätt den inbakade luggflätan. Enkel,söt & Fräsch! Och kan användas till alla tillfällen.

skriven
#33: Cicci

Mitt skönhetstips är att om du har finnar, på med en tandkrämsklick på finnen och sov med så är finnen borta nästa dag, funkar varje gång för mig! ;D

skriven
#34: Josefine

För att hålla sminket på plats längre under dagen spruta lite hårspray över ansiktet så håller sig sminket längre.



Tips två , börja med en bra grund alså använd en underlagskräm, sedan foundation (flytande helst) täck över med concealer och avsluta med puder.

skriven
#35: Tess

Skönhet kommer inifrån så två glas tranbärsdricka är toppen för att huden ska må gott .-)

skriven
#36: Amanda

Mitt skönhets tips är att inte sminka sig på sommaren så man kan få färg i ansiktet och kanske inte behöver så mycket smink till skolan till hösten :)



/Amanda Fredriksson

skriven
#37: Jenn

Jag vill gärna vara med! Mitt bästa tipps såhär i sommarvärmen är att göra makuppen riktigt sommrig! jag tycker om när man lägger ögonskuggan som en regnbåge med olika färger! Jag har lagt upp en bild, men kvaliteten är jättedålig, men bara så du får en ide om vad jag menar! Och självklart har jag länkat till dig!

skriven
#38: suss

Använd Aloe Vera-gel när du bränt dig i solen!

Helt outstanding!!

skriven

Kommentera inlägget här :