bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Bamberg

Ett stadsbesök, 90 bilder. Blogg.se's server lär väl bli överhettad om jag lägger upp alla bilder, så jag bjuder på ett axplock ;)


© Maria Norrgård - gamla rådhuset i bakgrunden, som byggts mitt i floden.


© Maria Norrgård


© Maria Norrgård - en hästdroska som råkade stanna så där passande, fint tillsammans med blommorna :)


Vi träffade några väldigt eleganta damer :P


© Maria Norrgård - taget i en kyrka, gillar hur solstrålarna reagerar på rökelsen.


© Maria Norrgård - Kleinvenedig = Lilla Venedig :)


Tror jag har hittat mitt drömhus, så fint med de blåa detaljerna! Och tänk så mysigt att ha så nära till vattnet, att kunna ta en paddeltur precis när man känner för det :)


© Maria Norrgård - Lilla Venedig med blommor i förgrunden


© Maria Norrgård - lite roliga hus bara


Bamberg är inte så stort (ca. 70 000 invånare), men det är verkligen en supervacker stad, som är absolut besöksvärd!


bloglovin



Kommentera inlägget här :