bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Internship in Tenerife - check

Jag tog paus från denna blogg för att starta en ny blogg enbart om min utbytespraktik (Internship in Tenerife). Well, det gick ju lagom bra, eftersom jag aldrig lyckades fixa en ordentlig internetuppkoppling (den på hotellet var värdelös), dessutom började min laptop krångla, så fick till slut inte gjort något alls på den.. Så blev inte så många inlägg i den bloggen.
 
Hur som helst, är ni nyfikna kan ni ju gå in på bloggen iallafall och läsa om förväntningarna och förberedelserna inför praktiken samt början av praktikperioden och livet på Teneriffa. Tänker fortfarande mycket tillbaka på tiden, så kommer säkert lägga lägga upp en del bilder från de 3 månader jag spenderade där nu som då, fast i denna blogg istället.
 
 
Sådär kortfattat är jag väldigt glad att jag gjorde denna praktik, främst av följande anledningar:
 
 jag fick arbetserfarenhet inom turismbranschen, särskilt intressant var just detta hotell eftersom det var inriktat på människor med olika funktionsnedsättningar och speciellt rullstolsbundna människor.
 
 jag fick se fantastiska platser på Teneriffa - kommer garanterat lägga ut foton från mina favoritplatser/upplevelser här i bloggen
 
 sist, men verkligen inte minst: jag träffade kärleken där
 
 
Om någon vill veta mera detaljer om min tid på Teneriffa och tankar kring den, fråga gärna :)
 
 
 

Kommentera inlägget här :