bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

ABC saker jag gillar - del.2

Fortsätter min ABC-lista med bokstäverna K-S :) Tanken bakom är alltså att jag ska lista en sak jag gillar på varje bokstav. Här hittar min mitt första inlägg med A-J.
 
K - kärlek, sålänge det är lycklig sådan förstås..
 
Det här är kärlek för mig 
 
L - ledigt - få saker är väl bättre än att få vara ledig och göra precis vad man vill..!? :) Allra helst i form av en längre semester, kanske med en sangria i handen på nåt varmt och skönt ställe... ;)
 
Bild från Teneriffa
 
M - mys - tända ljus, mysbelysning, te och något gott att knapra på, nån film eller tv-serie... :)
 
Copyright © Maria Norrgård
 
N - nagellack - ännu värre nagellacksfantast var jag nog förut, har haft en period då jag ofta sysslade med nageldesign, men just nu orkar jag oftast bara måla naglarna i en enskild färg.. Kanske det också är en period. Hur som helst, borde ha sisådär 100 olika nagellack.. ;)
 
Ett liiitet urval ur min samling.. ;)
 
O - ormar - haha, ja, tycker faktiskt de är fascinerande :D Ser jag en komma krälandes på marken så brukar jag vara snabbt framme med kameran.. ;)
 
Lyckan då man får till ett sånt här foto..! Copyright © Maria Norrgård
 
P - Popcorn - har alltid varit ett av mina favoritsnacks, som jag aldrig tröttnar på :)
 
 
Q - quiz (vilken svår bokstav..!) Tycker om att göra alla möjliga quiz - kan vara mera seriösa kunskapstest (älskar allmänkunskap) men även fåniga facebook-quiz som ska berätta vilken min mentala ålder är eller vilken disney-prinsessa jag skulle vara..
 
 
 
R - Ronja - världens finaste kisse som nu är 10 år gammal.. Hoppas hon får vara frisk och må bra många år till 
 
 
S - Spanien/spanskt - har länge gillat det mesta som har med Spanien/spanskspråkiga länder, spanska språket, musiken m.m. att göra :) Har gått 3 språkkurser, besökt Spanien (fastlandet) en gång och bott 3 månader på Teneriffa (+ återbesök) för att göra utlandspraktik. Har ju också länge varit lite svag för spanska män, men nu finns det ju bara en man i mitt liv, och han råkar vara italienare.. ;) Spanien eller nåt annat spanskspråkigt ställe står högt på listan över platser jag kan tänka mig att bo på i framtiden!
 
Några random bilder från södra Spanien och Teneriffa

Kommentarer :

#1: Lifejj

Kul att du också har en "äldre" katt eller vad man ska säga. Ronja är jättesöt och jag hoppas också att hon får må bra många år till! :)

Svar: Jo, det är lite speciellt att få ha en katt så många år, de blir verkligen som familjemedlemmar <3 De flesta andra vi haft har försvunnit (blivit sjuka, överkörda etc), men Ronja har varit mera inne- än utekatt, så hon har troligen fått behålla några extra kattliv tack vare det :)
Maria Norrgård

skriven

Kommentera inlägget här :