bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Alkoholintolerant? + Today's Wishes

Jag har varit otroligt seg nu i ett par dagar, vilket beror på att vi var ute sent i onsdags på en bar och trots att jag bara drack två mojitos mådde jag helt otroligt dåligt följande dag (t.o.m värre än vad jag brukar då jag faktiskt druckit ganska mycket) - jag tror jag har utvecklat nån sorts intolerans mot viss sorts alkohol.. :O Har ju nog märkt tidigare också att jag verkar tåla alkohol sämre än förut.. Vin har jag dock inte haft problem med än så länge. Är inte sådär jättemotiverad att skriva så mycket idag heller (igår klarade jag inte av att göra något vettigt alls typ och det inlägg som jag publicerade hade jag förberett nån dag tidigare). Finns det flera där ute som inte tål alkohol?
 
 
Så vad gör man alltså då inspirationen är frånvarande? Jo man slänger ihop ett kollage med några önske-accessoarer från H&M ;) Speciellt lockande är örhängena längst till vänster.
 
 
Vilken accessoar är din favorit?
Taggar: H&M, alkoholintolerans;

Kommentarer :

#1: SHOGBERG

Alltså sådär har jag med, ibland tål jag inget o ibland tål jag mycket. Och ibland smakar alkohol gott och ibland smakar alkohol skit. Konstigt!
In general om jag dricker kolsyrade drycker mår jag SÄMST efter utgång, men blandar jag nått med juice typ så mår jag fint.. :D

Svar: Jo, kan variera lite för mig också, men tror det också beror mycket på hur jag ätit under dagen och framför allt vad för sorts alkohol jag drinker. Kolsyrat tycks vara värst.. Har nog svårt för t.ex. vodka överlag också.
Maria Norrgård

skriven
#2: Tezzo

Jag dricker sällan alkohol. Förr drack jag inte alkohol på 7år, det är inte pga att jag inte tål det snarare tvärtom jag tål för mycket. Plus att jag lägger hellre pengar på annat. :)

Svar: Det är nog smart att hålla sig borta från alkohol, eller åtminstone hållas på en måttlig/minimal nivå :) Jag försöker hålla mig till måttligt/minimalt drickande, mår iallafall bäst så :)
Maria Norrgård

skriven
#3: daniela

jag börjar också lätt må jätteilla av alkohol nuförtiden!! Haha känns som om jag är 40 när jag skriver så, men jämfört hur det var när jag var 18 (är 22 nu) så är skillnaden STOR

Svar: Jo, samma här.. För mig har det väl smygit på sig under det senaste året ungefär, men kan också vara så att jag tål alkohol sämre nu när jag inte dricker det så ofta och på samma sätt som förut.. Inte för att jag egentligen någonsin har klarat av att dricka några stora mängder alkohol heller.. Men som sagt, 2 mojito är ju riktigt löjligt..! Det KAN ju hända att det var något dåligt i drinken också förstås.. Men måste väl prova mig fram lite så lär det väl visa sig..
Maria Norrgård

skriven

Kommentera inlägget här :