bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Vappen - Throwback

Eftersom det inte blir så mycket till vappen-firande (valborg) i år, åtminstone inte så som det firas i Finland, så tänkte jag istället lägga upp några bilder på tidigare år av vappen-firande :) Speciellt nu när det inte finns tillgängligt så saknar jag verkligen vappen-picknicken vid ån och att korka skumpa redan på förmiddagen, serpentiner och såpbubblor, mjöd, hemgjorda sockermunkar, att damma av studentmössan och ta på den på kvällen o.s.v...
 
2010
 
 
Detta var första vappen-firandet som universitetsstuderande - kändes lite smått galet att dricka alkohol redan innan lunchtid :D
 
 
Massa gott småplock, både köpt och hemlagat :)
 
 
2011
 
 
Det här året var jag på utbytesstudier, så "firade" med en utflykt till München med ett gäng andra utbytesstudenter från lite olika länder :)
 
 
2012
 
 
Back in Finland, hade hittat en ballong-kompis också ;)
 
 
Jag var den som fixade såpbubblorna och serpentinerna varje år... ;) 
 
 
2013
 
 
Ännu ett år av vappen i Finland, här skålas det för fullt :)
 
 
På kvällen på Vårdberget med studentmössan på :)
 
 
 2014
 
 
På vappen ifjol hängde jag tydligen i El Duque (Teneriffa), eftersom jag ju var på utlandspraktik, inte var det direkt fy skam det heller :)
 
Och i år är jag ju på Teneriffa igen, men det har ni väl kanske redan förstått ifall ni inte är helt nya på bloggen.
 
Vad gör ni på vappen/valborg i år?
Taggar: finländska studenttraditioner, studentliv Finland, studentliv Åbo, vappen;

Kommentarer :

#1: shogberg

har ju aldrig firat vapp jag, vart på job sen jag va typ 16..... -.- ikväll ska de firas! =)

Svar: yey, va kul för dig! :)
Maria Norrgård

skriven
#2: Paula´s Blogg

Här blir det att grilla ikväll :) Imorgon äta sommarens första glass...på lördagen ska vi på 50 årskalas..

Svar: Låter riktigt trevligt det också :)
Maria Norrgård

skriven
#3: Paula´s Blogg

+3 grader var det på förmiddagen..just nu ca +10

Svar: Ok, låter inte helt katastrofalt då iallafall..! Men minns nog ett par vappar(..?) de senaste åren då det varit så gott som sommarvärme, det är ju alltid att föredra :)
Maria Norrgård

skriven

Kommentera inlägget här :