bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Kommentera mera-kampanjen

Sandra har kommit på en så bra grej som jag känner att jag vill hjälpa till att sprida - nämligen en kommenterar-kampanj som innebär att man ska lämna minst 5 kommentarer per dag som man läser bloggar - och lämna kommentarerna i olika bloggar förstås, inte bara en och samma blogg.
 
Jag tycker detta är ett superinitiativ, för majoriteten av de som läser bloggar tycks ju typ ALDRIG lämna en kommentar efter sig. Har t.o.m hört att nån tyckt att det känns lite "trolligt" att kommentera ett blogginlägg om man själv inte är en bloggare - men vad är det för strunt, en kommentar är guld värd för en bloggare oavsett om du själv har blogg eller ej, det har absolut noll betydelse! Så kommentera på bara! :)
 
Själv kommenterar jag oftast i de flesta bloggar jag går in på med eller utan kampanj, vilket kan bli ganska många under en dag beroende på hur mycket tid jag har över - så jag behöver ju verkligen inte utmana mig själv med detta, jag är ju redan en av svenskfinlands flitigaste kommenterare.. ;) Men om nån känner på sig att de inte är så generösa med kommentarer borde de definitivt ge det här en chans - bloggvärlden är så mycket roligare och intressantare då det finns en verklig interaktion mellan bloggare och läsare!
 
Så försök lite nu, så himla jobbigt är det nu inte att slänga iväg en rad eller två om man nu en gång orkat klicka sig in på en blogg ;)
 
 
Vem är med? :)

Kommentarer :

#1: emzi

JA! Kommentarer är ju så roliga att få! Jag håller själv på och försöker skärpa mig och lämna mycket kommentarer helatiden :D

Svar: oh, så bra, mera kommentarer till folket! :) Tycker ju också lite så, att vill man själv ha kommentarer på sin blogg så får man bidra lite själv också! Kul att du försöker göra det till en vana :)
Maria Norrgård

skriven
#2: Mirja

Faktist en superkampanj! Jag kämpar också på! Är 'rätt så flitig' med kommentarerna, men inte 5 per dag, så det ska jag försöka hinna med nu för tiden!

Svar: ok, lycka till med din utmaning! ;)
Maria Norrgård

skriven
#3: Sanna Eriksson

Superbra initiativ! Jag brukar kommentera en hel del bloggar, för att det är kul att skapa en dialog med olika människor :D Är absolut på det!

Svar: Ja, precis! Kul att du också är med! :)
Maria Norrgård

skriven
#4: Nina

Jättebra idé! Ska bli bättre på att kommentera, har dock blivit lite bättre med tiden och det är ju så roligt när man får kommentarer själv ^^ Ska testa detta nu också! Ha en bra dag :)

Svar: yey, va kul :) precis, just eftersom det är så trevligt att få kommentarer själv så tycker jag ju att man ska göra likadant mot andra bloggare! :) Och så tycker jag helt enkelt om att skriva av mig lite i andras kommentarfält också, ibland kanske kommentarerna kan bli jobbigt långa rentav ^^
Maria Norrgård

skriven

Kommentera inlägget här :