bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Middag på Borbone

Borbone som tidigare bara varit ett italienskt café dagtid är nu även öppet kvällstid som en restaurang med finare mat (dock väldigt prisvärd). Fokus ligger på italienskt seafood och pasta och även inredningen är marint inspirerad. Men finns nog några fisk-fria alternativ på menyn också.
Jag har förresten själv översatt menyn till engelska plus hjälpt till med att skriva menyerna för hand (attans, glömde ju att fota dem, ska försöka minnas nästa gång!), då min pojkvän även jobbar där.
 
 
Igår gick jag dit och åt en riktigt härlig middag, valde linguine-pasta med skaldjur med ett glas vitt vin och lite vatten till. Sen blev det glass och nån sorts jordgubbslikör-shot till efterrätt.
 Pastan kostar 12 euro, vilket jag definitivt tycker är prisvärt då de dessutom använder huvudsakligen färsk fisk och skaldjur och inte frysta som säkert många restauranger kör med.
 
 
I pastan gömmer sig vongole-musslor, jätteräkor och olika sorters bläckfisk, samt körsbärstomater för att ge lite färg åt måltiden.  Notera de mysiga terracotta-tallrikarna, tror inte jag sett nån annan restaurang häromkring som kör på såna, känns genuint!
 
Efterrätten :)
 
 Adressen till restaurangen är följande: Avenida Playeros 45, bredvid Burger King som ligger invid Playa de los Cristianos.
 
Vad tycker ni om seafood? 

Kommentarer :

#1: Mirabelle Schneider

12€ för skaldjur pastan! Jag kommer! I Schweiz skulle det kosta mellan 28-30€!

Svar: Haha, börja kolla på flyg direkt!! :D Kocken har förresten bott några år i Schweiz, så han borde du t.o.m kunna kommunicera med på Schwiizerdütsch ;) Med mig pratar han tyska med aning av schweizisk accent :P
Maria Norrgård

skriven

Kommentera inlägget här :