bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Metallic tattoos

Dedär guld- och silverfärgade temporära tatueringarna eller flash tattoos som de också kallas tycks ju vara omåttligt populära just nu och har själv försökt hålla ögonen öppna efter såna här på Teneriffa. Häromveckan hittade jag äntligen det jag sökte på söndagsmarknaden i Los Cristianos och fick dessa två ark för 10 euro - kommer väl ha tatueringar för ett bra tag framöver med andra ord :)
 
 
Testade några av tatueringarna i fredags och här nedan ser ni resultatet, känner mig så sommarfräsch med dessa! Har använt dem i 5 dagar nu och de ser fortfarande ganska fina ut, skulle väl tippa på att de håller sig helt ok i lite på en vecka (UPDATE: de höll sig exakt en vecka, dag 8 hade tatueringen på armen plötsligt börjat nötas bort, den på handleden ser dock fortfarande ganska ok ut) - faktum är att de är som finast efter ett par dagar då den där genomskinliga lite plastiga hinnan försvunnit och glansen har mattats av en liten aning :) De håller åtminstone bra om man låter bli att smörja in just de områden där tatueringarna sitter med krämer och även undviker att de kommer i kontakt med tvål m.m., och förstås att man inte gnuggar på dem i duschen och baddar huden torr med handduk istället för att torka normalt o.s.v.
 
 
 
Vad tycker ni om metallic tattoos? Använder ni såna i sommar?

Kommentarer :

#1: Nina

De är snygga, har dock inte prövat dem :)

Svar: Tycker absolut du ska testa, mina har hållit bra i en vecka, så de var åtminstone prisvärda enligt mig :)
Maria Norrgård

skriven

Kommentera inlägget här :