bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Our home - Details

Här kommer äntligen några detaljbilder från vårt hem, som jag ju lovade er för typ en månad sen..? Bättre sent än aldrig, hehe.. Eftersom lägenheten annars är färdigt möblerad och delvis dekorerad så blir de små detaljerna väldigt viktiga för att det ska kännas mera personligt och "eget", därför har vi dekorerat med lite smått, dels lite nytt som vi har köpt men tog även med lite smått från Finland som inte tog upp så mycket plats i resväskan.
 
HÄR finns annars fler bilder på vårt hem ifall nån är nyfiken :)
 
 
 
Hittade dessa urtjusiga magneter i en souvenirbutik för ynka 80 cent/styck - pryder vårt kylskåp :)
 
Hemmagjorda tavlor (Clipper-förpackningar + Ikea-ramar) i kökshörnan
 
Denna roliga handduk tog jag med mig från Finland, lätt sätt att piffa upp köket! :)
 
 
Nyinköpta värmeljushållare som pryder tv-bordet, 90 cent/styck var väl helt ok ;)
 
Kan väl inte bli mycket mera personligt än ett fint inramat par-foto? :)
 
Igen en hemma-gjord tavla med egengjord print
 
Fyndade ett fint badrumsset (+duschdraperi i samma mönster) för ett tag sen - jag har ju tydligen fått dille på sick-sack-mönstrat..
 
Till sist några detaljer från sovrummet - nagellacken som pryder spegeln, vinlådan där jag förvarar mina smycken, fina rosa dataväskan på stolen och en härlig rottingvas med någon typ av kvistar som ingick i inredningen då vi flyttade in.
 
Vill ännu ha nåt i ljusväg till vardagsrumsbordet, nån krukväxt och kanske en tavla att hänga på väggen ovanför matbordet, sen börjar jag väl bli rätt nöjd - vi har ju annars redan en del tavlor och lite annan dekoration som hör till lägenheten.

Kommentarer :

#1: Oslofru

Så många fina detaljer :) Hoppas du får en underbar onsdag! :)

Svar: Tack :) och detsamma till dig!
Maria Norrgård

skriven

Kommentera inlägget här :