bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Roadtrip Day 1 - part 1

Min pojkväns moster med familj (två barn i åldern 5 och 8) åkte hem i förrgår, så nu har det varit konstigt lugnt och tyst här hemma.. Det har varit riktigt trevligt att ha dem på besök här i 5 dagar och det funkade helt bra för mig och Antonio att sova på en bäddsoffa i vardagsrummet medans familjen sov i stora sängen i sovrummet :) Och jag tyckte det var lite mysigt faktiskt att bli väckt av två söta småttingar varje morgon.. :3 Sådär tillfälligt åtminstone ;)
 
Hur som helst, vi har kört omkring med hyrbil nästan varje dag, förutom dag ett då vi spenderade hela dagen på stranden. Tog knappt några bilder den dagen, så kör istället igång direkt med första dagen av roadtrip. Den här dagen besökte vi bl.a. Los Gigantes, Masca och Icod de los Vinos. Jag har ganska mycket bilder så får nog lov att dela upp denna dag i två olika inlägg. Vi börjar med Los Gigantes och Masca:
 
Vy över Los Gigantes - mäktiga klippor!
 
Los Gigantes
 
 Lite kaktus..
 
På väg till Masca
 
Lite flora..
 
Lyckades fånga en ödla på bild.. Den var dock inte så pass stor som det kanske ser ut på bilden.. :P
 
Kaktusblomma :)
 
Träffade på samma kisse som ifjol då jag var i Masca..!! :) Samma hund fanns också där, fast den fastnade inte på bild denna gång.
 
Fin grind i Masca :)
 
Mera kaktus..
 
Och detta är sista kaktusbilden, jag lovar.. ;)
 
Ännu i Masca
 
Lyckades fånga en till ödla som blygt kikade fram från en springa
 
Här har vi lämnat Masca, gjorde ett kort stopp bara för den härliga utsiktens skull.
 
Man kunde skymta toppen av Teide också :)
 
Det var frodigare än jag kommer ihåg från ifjol, vet inte hur många olika sorts blommor jag fick syn på i det här området..
 
Här finns lite information om bl.a. Masca och Los Gigantes ifall det verkar intressant :) Kom dessutom på att jag knappt lagt upp några bilder i bloggen från mitt förra besök i Masca, så kanske kommer mera foton nångång sen :) Jag fotade ju inte så mycket av de häftigaste vyerna den här gången heller eftersom jag redan har ganska mycket bilder från Masca..
 
 Vilket/vilka foton gillar ni mest? :)
Taggar: Los Gigantes, Masca, roadtrip Tenerife, roadtrip Teneriffa;

Kommentarer :

#1: Yuki Yoursic

oh vad sjukt härliga bilder ^^ man får bara feelis att dra iväg utomlands och bara ta det lugnt ^^

Svar: Tack så mycket :) Bara att börja planera resan.. ;)
Maria Norrgård

skriven
#2: Lifejj

Fantastiska bilder! Häftigt att du träffade på samma katt (och hund) igen! ;) P.S. Jag vill också fotografera ödlor!

Svar: Jo, det var lite kul :) Fast byn är nu så pytteliten (mindre än 100 invånare) så kanske inte så konstigt att samma djur hänger där som i fjol :)
Det är extra kul när man väl lyckats fånga en ödla på foto, för de är ju oftast väldigt skygga och kvicka.. Men om man har lite tålamod och närmar sig väldigt försiktigt så kan man nog lyckas, har träffat på några stycken som posar en stund för mig innan de kilar iväg :) Har väl hunnit öva upp nån sorts teknik i att fota ödlor, haha :D
Maria Norrgård

skriven
#3: Sandra

Suuuperhärligt! Gud vad man vill ha sommarvärme när man ser detta :) önskar dig en fin vecka!

Svar: Jo, tycker lite synd om er där uppe i norr som verkar ha haft en ganska kall maj hittills..? :S Tack detsamma :)
Maria Norrgård

skriven
#4: Irene

Jättefina bilder o jättebra dokumenterat!
Tack..
Irene

Svar: Tack, kul att du tyckte det! :)
Maria

skriven

Kommentera inlägget här :