bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

♥ Carola & Ola ♥

Yes, nu kommer äntligen några bröllopsbilder från bröllopet jag var på förra helgen ;) Så kul att få vara med då en barndomsvän sen 3 års ålder gifter sig! <3 Dessutom fick jag äran (eller ja, blev halvt tvingad, haha) att hålla ett kort tal på bröllopsfesten - vilket var väldigt nervöst då jag undviker att framträda inför publik så långt jag kan numera, men det gick väl helt bra ändå, och bra att utmana sig själv lite ibland.. :) Är sist och slutligen glad att jag ställde upp!
 
Nå, nu tycker jag bilderna får säga sitt:
 
Blev inte så nöjd med bilderna inuti kyrkan, så visar bara upp ett par bilder från när de kommer ut ur kyrkan istället :)
 
Den obligatoriska kyssen ;)
 
Sen en närbild på den vackra blombuketten, här ser man även de vackra detaljerna på klänningen tydligare :) Verkligen en drömklänning!
 
Och kyrkan i Pedersöre :)
 
Så får ni en bild på mig också ;)
 
 Här åker de nygifta iväg till festlokalen
 
Ett glas vitt i väntan på att man fick ta för sig från den riktigt goda buffén på Juthbacka!
 
Hösttoner 
 
Och lite mera höstbetonat i dekorationsväg :)
 
Vilken fin tårta, skulle definitivt kunna tänka mig en tårta i den här stilen till mitt egna framtida bröllop med...! :) God var den också!
 
Nån favoritbild?
När var ni senast på ett bröllop?

Kommentarer :

#1: Jenny

Jättefina bilder på ett fint brudpar! :) Själv var jag också på bröllop förra helgen. Det var faktiskt mitt första bröllop i vuxen ålder, och dessutom var det en av mina bästa vänner som gifte sig, så det var verkligen speciellt!

Svar: Tack! Jo visst är det härligt att få gå på en nära väns bröllop! :)
Maria Norrgård

skriven
#2: daniela

åååh vilken fin blombukett!!

Svar: Visst är den, såna toner skulle jag kanske kunna tänka mig själv också... ;)
Maria Norrgård

skriven
#3: Laura

Hejsan! Vilka fina bilder och vilken fin tårta! Halkade in här på din blogg via Louise i Turkiet och blev lite extra glad då jag såg bekanta miljöer. :) Är själv halvösterbottning (med rötter i Larsmo/Nykarleby främst) men bor sedan 10 år i Istanbul.. Nu ska jag fortsätta kika här. :)

Svar: Tack! Och visst var den fin! :) Vad roligt att du hittade mig och att du är ungefär från mina trakter, och vad spännande det måste vara att bo i Istanbul! Lär nog börja hålla koll på din blogg med framöver! ;)
Maria Norrgård

skriven
#4: Laura

Hihi, ja jag är bara HALVösterbottning, är född och uppvuxen i Åbo. :) Men jag såg ju sedan att du också vistas en hel del där! :D

Svar: Ahaa, på så vis :) Jo, har studerat här sen 2009, fast flyttar från Åbo för gott om en vecka..!
Maria Norrgård

skriven

Kommentera inlägget här :