bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

need to do something about my nails

Ok, mina naglar mår rätt risigt nu måste jag erkänna. Men jag fullkomligt vägrar att sluta använda nagellack, så jag behöver lite vårdande grejer att behandla dom med mellan varven då jag inte använder nagellack (försöker hålla paus på några dar då och då)

Det jag har använt innan är olivolja som jag masserar in i naglarna. Efter nån veckas användning brukar naglarna må mycket bättre, de skivar sig inte i flagor lika mycket och ser allmänt friskare ut.

Dock har jag väldigt mjuka naglar också, så jag behöver nog nånting som förstärker dom ytterligare.
(Vet inte hur mycket mina nagelproblem faktiskt har att göra med mitt flitiga nagellacksanvändning, för mina naglar har varit sköra och väldigt mjuka så länge jag kan minnas - är avis på min mamma som har stenhårda naglar!)

HÄR finns en bra sida där man kan läsa om massa olika nagelproblem och -skador. Där rekommenderas att jag ska använda nagelförstärkare, använda handskar som skydd när jag diskar och sånt (har faktiskt köpt såna handskar redan) och så ska biotin vara bra.

Så, har nån tips på vad för produkter som kan va bra för mig? Helst nåt som ni själva testat och tyckt har funkat. Och helst inte för dyrt, betalar inte gärna mera än 10 euro/100 sek för en produkt.



Miracle Nails och Isa Dora nail repair har rekommenderats på några forum jag kikat i, fast hur kan dom egentligen hjälpa, när dom bara tycks innehålla alkoholer och plaster och annat giftigt..? Finns det inga naturprodukter på marknaden som faktiskt innehåller nåt VÅRDANDE?


HELP ME :)

Kommentarer :

#1: Nny

Använder du basecoat(underlack) när du lackar dina naglar? Jag har alltid underlack som skyddar nageln. De flesta underlack gör att lackningen håller längre. Brukar även använda nagelförstärkare ( som faktiskt är köpt på Lidl av alla ställen XD 2.99 för två flaskor var det då jag köpte. Vet dock inte om de har dem längre ). Sen borde det finnas nagelförstärkare på H&M också för en billig slant. Använder du nailpolishremover med aceton? Jag skulle nästan rekommendera att du byter till en aceton fri remover om dina naglar är sköra.

skriven
#2: Anonym

Miracle Nails hjälper, har använt det i ett par år faktiskt, använder det som underlack nu, mina naglar är hårda som sten och går inte av hur mkt jag än försöker bryta av dem, helt ärligt =)

skriven
#3: Maria

Nny: jag använde inte basecoat förut, men började för några veckor sen (dock lär jag inte använda det under alla lack, för vissa av mina lack blir väldigt svårapplicerade pga det :O)



Jag använder oftast aceton-fria removers. Lidls nagelgrejs, hette märket Eveline? Såvitt jag vet finns deras produkter fortfarande där. Har av nån anledning inte alltför hög tilltro till H&Ms nagelförstärkare, litar inte helt på deras såkallade "vårdande" produkter :P Senast jag använde ett sånt stärkande lack därifrån blev det iaf inget synligt resultat, men dom kanske har blivit duktigare på sånt nuförtiden..?



Tack för alla råd anyway :)

skriven
#4: Emelie - Crazynails

Testa Depends myrrolja, förvånansvärt bra, och nu finns den också i 5ml, så de kostar ca 25 kr, och räcker väääldigt länge :D

skriven
#5: pjamasfrida

Nja, Miracle Nails innehåller ju formaldehyd om jag inte minns fel, vilket de flesta nagelstärkarna från Mavala tyvärr gör. Jag använder deras Scientifique (om jag inte tar fel på namnet) i omgångar, när naglarna blir riktigt risiga, kanske en halv flaska per år. De blir snabbt mycket finare, och sen kan jag underhålla med t ex Depends Myrrolja, stärkande underlack och riktigt bra nagelbandskrämer!

Svar: Kollade upp Scientifique, och den innehåller ju också formaldehyd? Den kan ju inte va bättre heller..
Maria Norrgård

skriven
#6: pjamasfrida

Näe jag vet, det är därför jag bara använder det i omgångar och inte hela tiden, det funkar ju bra men jag vill ju inte ha hur mycket skit i kroppen som helst liksom :P

Svar: Mmh, precis.. Men min kusin tipsade mig nyligen om att doppa naglarna i vitlöks"saft", kanske ska testa det ;)
Maria Norrgård

skriven

Kommentera inlägget här :