bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Dagens positiva - dag 1/7

Blev utmanad på Facebook att skriva något positivt om varje dag i sju dagars tid, men tänkte fullfölja utmaningen på bloggen istället. Vore dessutom kul att sprida detta vidare i bloggvärlden, så i slutet av varje inlägg kommer jag utmana minst en annan bloggare :)

 

Ok, här alltså dagens positiva:
 
★ har lyckats studera ganska bra idag, ungefär så många timmar som jag satt upp som mål :)
 
 
★ uppskattar stunden jag får med Antonio då han får vara ledig ett par timmar mitt på dagen de dagar han jobbar både morgon/dag och kväll 
 
 åt en simpel men god lunch bestående av ugnsbröd med mozzarella och sallad ;)
 
 
★ ikväll när Antonio kommer hem från jobbet blir det popcorn och film :)
  
Så nu utmanar jag Tidstjuven, och förstås andra som vill haka på! Hur många positiva saker per dag ni listar får ni själva bestämma! Länka gärna till min blogg samt lämna en kommentar åt mig om ni antar utmaningen :)
Taggar: Dagens positiva;

Kommentarer :

#1: Sara

Namnet på avhandlingen såg intressant ut, kan du berätta med om vad du skriver om? :)

Svar: Sådär jättekortfattat analyserar jag valplakat från tre olika europeiska nationalistiska partier där speciellt invandring, främlingsfientlighet och eventuellt islam är de viktigaste perspektiven - väldigt intressanta ämnen tycker jag :) Jag kan fast skriva ett lite längre blogginlägg om min avhandling nån dag ifall du vill! :)

Eller ja, lite rättning: på bilden är det egentligen ett seminararbete jag håller på med där jag bara analyserar ett av partierna, men temat är detsamma som för pro gradu-avhandlingen, så jag ser egentligen arbetet med seminararbetet som att jag skriver på pro gradun på samma gång :)
Maria Norrgård

skriven

Kommentera inlägget här :