bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Random Throwback

Bjuder på några random bilder från de senaste veckorna :)
 
 
 
Snäckskörden från senaste strandbesöket - tror jag ska börja samla snäckor, småstenar och annat fint i en glasburk faktiskt :)
 
Vi "snodde" med oss ett par miniatyrflaskor med olivolja och vinäger (20 ml) från en uteservering i El Duque, eftersom de är så himla söta och eftersom vi ändå betalade nästan snuskigt mycket för en vattenflaska och två små slushies. ;) De står som prydnader på kryddhyllan nu.
 
Låt mig presentera den minsta snäckan jag någonsin sett..! Råkade hitta den då jag rotade runt lite i sanden bredvid strandhandduken. Inte så värst mycket större än ett större sandkorn typ :)
 
Asiatisk buffe i Santa Cruz. Såna här buffeer är himla billiga och man får ju äta hur mycket man vill också, så jag och älskling brukar gå till såna här ibland ;) Och jag älskar asiatiskt, speciellt nudlar, vårrullar etc. Provade på lite sushi men tyckte faktiskt inte det var något speciellt alls.
 
En lite mera naturlig strand, som knappast lockar turisterna så mycket. Av just den anledningen vill jag gärna åka hit för att solbada nån gång.. ;) Det är annars mer av en surfar-strand med ofta stora vågor, så inte helt badvänligt dock.
 
 
Samma strand, tycker det är lite charmigt med det vildvuxna.
 
Och en sista bild av denna strand som jag just nu tyvärr inte vet namnet på..
 
Ps. jag har på en läsares begäran breddat bloggen så att bilderna ska bli större och nu vill jag gärna ha era synpunkter på detta. Tycker ni det är bättre såhär, tar bloggen och bilderna längre att ladda pga detta eller funkar det normalt? :) Funkar det även bra att läsa bloggen och se bilderna via telefonen? Ser bloggen i övrigt normal ut, syns spalten till vänster som den ska?
För mig ser ju allt normalt och bra ut, men vill nu vara säker på att det även gör det för andra :) Enda problemet nu som jag kan se är att headern är för liten, men får väl fixa en ny då jag orkar och hinner..

Kommentarer :

#1: Mimas Hälsa&Skönhet

wow så vackra snäckor du har plockat. O lite söt den där miniminimini snäckan också! :D

Svar:
Maria Norrgård

skriven
#2: Mimas Hälsa&Skönhet

Svar: asså jååå ja e såå käär i mina nya solglajjor! :D

Haha, hur visste du att det var serumet?? ;) Jo det tog slut helt plötsligt!

Svar: Jo det kan jag förstå :) Ja du, kanske jag är lite synsk ;)
Maria Norrgård

skriven

Kommentera inlägget här :