bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Calima vol.2 + army chic

Igår och idag hade vi Calima för andra gången i år, eller det startade nog redan i måndags tror jag, för vi tyckte det var lite konstigt disigt vid horisonten redan då och man såg knappt La Gomera. Sen i förrgår kväll/natt blåste det ganska ordentligt från öster, men samtidigt var det ovanligt varmt - detta var första natten som det var så varmt och kvalmigt i vårt annars svala sovrum att vi fick sova med ett fönster lite öppet och ändå gick det knappt att sova med täcke. Samma gällde sista natt.
 
Tror dock det var mera extremt förra gången, för då var det ännu stormigare och även dagtid vill jag minnas, så man kunde inte riktigt gå ut. Kommer ihåg att jag steg upp tidigt på morgonen (7-8-tiden) för att rädda tvätten som hängde på tork på balkongen och blev förvånad över hur varmt det var för att vara så tidigt (lika varmt som mitt på dagen typ) och speciellt med tanke på att det var storm - jag hade ju förberett mig mentalt på att snabbt ta in kläderna för att det skulle vara lite ruggigt..!
 
Nu har det ändå gått bra att vara ute, men får nu se hur slemhinnorna mår om nån dag (sand-dammet i luften torkar ut rejält). Klicka HÄR ifall ni vill veta lite mera om vad Calima är för nåt :)
 
 Copyright © Maria Norrgård
Ser lite dimmigt och ruggigt ut, inte sant? Men nej, trots att solen bara kunde skymtas svagt genom sandpartiklarna var det nästan lika varmt som vid gassande sol..
 
Detta togs dock lite senare på dagen, ett par timmar före solnedgång ungefär.
 
Så till fyndet från Bershka som jag gjorde för ett par dagar sen, snyggaste kamouflage-shortsen!! :)
 
 
 
Blev lite mer shopping idag då vi besökte Teneriffas huvudstad Santa Cruz, herregud så hett det var där (pga Caliman), ska ha varit kring 40 grader.. Men i shoppingcentren var det ju svalt och skönt.. ;) Visar fynden därifrån nån annan dag, kan ju iallafall avslöja att jag äntligen hittade en bikini jag gillar samt ett par småtokiga solglasögon, plus lite annat smått.
Taggar: Bershka, Calima, Calima Kanarieöarna, Calima Teneriffa, La Calima Canarias, La Calima Tenerife, military style;

Kommentarer :

#1: daniela

supersnygga shorts, såna skulle jag också gärna äga!

Svar: Jo, de är riktigt fräna tycker jag :)
Maria Norrgård

skriven
#2: Matilda

snygga shorts! Skulle bli jätteglad om du ville rösta på mig i Autres tävling, bara genom att kommentera:)

http://www.autre.fi/bloggar/streetstyle/matilda-wikblom#comments-holder

Svar: tack :)
Maria Norrgård

skriven

Kommentera inlägget här :