bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Loro Parque del 2 - härliga däggdjur

 Så var det dags för del 2 av Loro Parque-bilderna, denna gång är det fokus på däggdjur :) (Del 1 med bilder på häftiga djur från havets värld hittas HÄR)
 
Denna krabat får nog pris som parkens sötaste djur tror jag :)
 
Här har vi hans kompis 
 
Fanns väldigt söta apor med <3 
 
Chimpanserna hade inte lust att bjuda på underhållning idag, utan chillade mest...
 
...och tigrarna gömde sig tyvärr i ett hörn, så tog ett foto på deras fina miljö istället
 
Den här kissen däremot gömde sig inte lika väl, låg dessutom och blängde och visade tungan åt alla åskådare, som om den ville att vi skulle dra åt skogen... ;) 
 
Myrslok som vilar sig lite - alltså jag visste inte att de var så pass stora, speciellt svansen är enorm..!
 
Det här mega-marsvinet kallas tydligen Capybara och väger normalt mellan 35 och 66 kg, de kan alltså bli tyngre än vad jag är...!! 
 
Ett praktexempel på en Homo sapiens sapiens... ;)
 
De hade inga levande elefanter, men nog denna staty :)
 
 Nån favoritbild? Vilka sorts däggdjur tycker ni mest om? Kattdjur, gnagare, apor, nåt annat..? :)

Kommentarer :

#1: ɑ n n i k ɑ

Fina bilder :D

Svar: Tack! :)
Maria Norrgård

skriven
#2: Nina

Åh jag älskar första bilden, sötast :D Mega marsvin? OMG ge mig haha :D

Svar: Jo visst är den! :) Haha, ja, helt sjukt att de kan vara sådär jäkla stora..!! Men tror den skulle gnaga sönder hela hemmet på en gång om man hade en sån, jag menar tänk dig en som väger över 60 kg, vilka tänder de måste ha..!
Maria Norrgård

skriven
#3: Skogsraah ☾

Så fina bilder!

Svar: tack så mycket! :)
Maria Norrgård

skriven
#4: Silje

Men åh vad söta! :) Roligt att kunna komma så nära inpå och fota djur!

Svar: Jo, absolut!! :)
Maria Norrgård

skriven
#5: Anonym

Hej! Fina bilder och jag förstår att det kan vara spännande att besöka en djurpark men det verkar som om du har missat uppståndelsen som just nu finns kring Loro Parque och hur de behandlar sina djur. Dåligt, alltså. Googla "PETA Loro Parque" så kommer du att förstå och förhoppningsvis bojkotta denna djurpark i framtiden. Allt gott till dig! :)

Svar: Hej anonym! Hur djuren har det i allmänhet i parkerna har jag faktiskt inte hört något särskilt om, till synes har de det ungefär som djur brukar ha det i djurparker. Däremot är jag väl medveten om hur djuren som tvingas ställa upp på shower har det (speciellt späckhuggarna som är så stora djur att det är absolut omöjligt att de skulle kunna ha tillräckligt stora pooler för att de ska kunna vistas i och leva ett ens något sånär ok liv och av andra orsaker med - därför bojkottar jag dessa shower (även delfinshower och dylikt) som jag redan nämnde föregående inlägg som du hittar länken till här i blogginlägget. Men tack för infon, ska läsa vidare på saken när jag har lite tid över :)
Maria Norrgård

skriven
#6: Amanda Jona [SPONTAN]

Så söta djur :)

Svar: visst är de :)
Maria Norrgård

skriven
#7: Lisen

Surikaten är ju den absolut sötaste (den översta alltså). Har en väninna i Tyskland som brukar fotografera surikaterna i den lokala djurparken. Hon har en fb-sida där det finns massor med bilder:
https://www.facebook.com/cutemeerkats?fref=ts

Svar: Jo, de är så underbara! Ska kolla in bilderna! :)
Maria Norrgård

skriven

Kommentera inlägget här :