bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Veckans reseblogg v.38

 
Projekt "Veckans blogg" i Rese- och utlandsbloggar-gruppen på Facebook fortsätter, där jag utser en rese- eller utlandsbloggare som får synas högst upp på sidan samt får ett omnämnande i min blogg!
 
Vem har chans att vinna?
Alla som är med i gruppen och som har en blogg där resor och/eller livet utomlands är en av de viktigare kategorierna.
Det kan förstås löna sig att försöka vara aktiv i gruppen så får man väldigt stor chans att bli utsedd... ;) Det kan också hända att jag ibland väljer en intressant blogg som är ny i gruppen, så passa på att gå med om ni inte redan är det! 
 
Denna veckas vinnare är.....
 
#ITRAVEL With Peter & Emelie, stort grattis! :)

Motivering:

 Detta par har valt att pausa sina karriärer för att göra en jorden runt-resa, hur häftigt låter inte det! Hittills har de åkt från Sverige över till Finland, vidare till Ryssland och efter några dagar i St.Petersburg och Moskva hoppade de på transmongoliska järnvägen. Jag vet faktiskt inte riktigt var de befinner sig just nu, men har åtminstone läst att de har avverkat Irkustsk och Bajkalsjön (6890 km från Stockholm tydligen). Enligt vad de skrivit om första delen av resrutten borde de iallafall befinna sig i Mongoliet just nu?

Att de på sistone flitigt delat med sig av de inlägg de skrivit hittills (då de har möjlighet att blogga förstås, men tycker de har varit duktiga med det hittills) under resan gjorde förstås valet av veckans reseblogg enkel ;)

 
Nästa blogg utses om en vecka på söndag! :)
HÄR är annars förra veckans reseblogg. 
 

Kommentarer :

#1: LIL' BABUSTYLE - The truth is mine

Vilken kul idé! Ska kika in bloggen! :)

Svar: gör det! :)
Maria Norrgård

skriven
#2: Mimas Hälsa&Skönhet

svar angående mitt inlägg om contouring och bronzer: Jag tycker det är okej att inte använda foundation, du och jag är blessed med hy som inte eventuellt behöver gömmas in så att säga. Jag gillar bäst en lätt foundation eller bb/cc kräm och föredrar naturligt framom tjockt foundationlager själv också. En tid körde jag också bara concealer under ögonen och på finnar/prickar men jag märkte efter en tid att det såg så dabbit ut för den smälte inte in med huden utan lite som framhävde det jag ville dölja, därför använder jag helst foundation och concealer tillsammans. :)

Svar: Ok, jo kan väl bli så ifall man t.ex. inte hittar concealer i helt rätt nyans :) Själv tycker jag att jag får det att smälta in bra med resten av hyn, kanske jag då råkar ha en typisk "concealer-nyans" på min hy, hehe :D
Maria Norrgård

skriven

Kommentera inlägget här :